Nové učivo
Cyklus s pevným počtom opakovaní FOR
- ak vopred vieme koľkokrát sa príkaz/príkazy majú zopakovať
Úloha:
FOR (riadiaca premenná, začiatočná hodnota, konečná hodnota, krok) {príkaz/príkazy}
pre počítadlo ZH KH krok telo cyklu
-
ak KH > ZH potom krok > 0
-
ak ZH > KH potom krok < 0
-
ak krok nezadáme, automaticky krok = 1
-
ak používame literály, syntax sa zjednoduší :)
Domáca úloha
Cyklus FOR aplikujte pri týchto úlohách, riešenie neposielajte mailom, sú to typy úloh na skúšanie :)
Úloha:
Zadanie3
Usmernenie:
- konečnú úpravu programu - formát a sprievodný text doplní každý podľa uváženia
- hodnotí sa funkčnosť programu aj jeho vizuálna stránka :)
- termín odovzdania mailom do 2.11.2010 (24:00) s označním priezvisko_zadanie3
Bonusový príklad (môžete získať ďašiu známku)
Všetko z pôvodného zadania, iba sa budú náhodne meniť príklady na súčet alebo násobenie, vyhodnocovať sa bude v bodoch - za správny výsledok súčtu 1 bod, za správny výsledok násobenia 2 body, na obrazovku sa vypíše celkový súčet získaných bodov (program má hodnotiť iba správne výsledky!). Súbor s riešením označte: priezvisko_bonus1
Spracovanie a vyhodnotenie zadania3, bonusového príkladu, ako aj skúšanie na hodine nájdete tu: zadanie3
Nová aktivácia B3
- platbu za licenciu B3 som už uhradila, máte nastavenú aj novú aktiváciu (licenčné číslo ostalo, iba sa zmenila farba na zelenú na obdobie do 30.09.2011) a preto ho treba znovu aktivovať, najprv skúste online tak, že zadáte licenčné číslo a vyžiadate aktivačný kód, budete však potrebovať svoje UID (nachádza sa v tabuľke hodnotených prác) a heslo (mal by to byť reťazec vytvorený z 3 a 3 znakov - všeobecný tvar menpri, menilo sa iba Zuzke Slukovej a Matejovi Micikášovi) - rovnako ste to robili aj naposledy, v prípade vypísania nejakého problému - odpíšte si hlásenie na papier a potom to budeme spoločne riešiť :)
Pre istotu vám uvádzam aj číslo licencie: 1-41301S-13169-P4T4
Na hodnotenie prác sa teraz dostanete bez hesla :)
Grafické príkazy
Na niektoré geometrické tvary máme špeciálne príkazy, pomocou ktorých môžeme vytvoriť ľubovoľný obdĺžnik, elipsu, čiaru alebo bod. Ich kombináciou môžeme vytvoriť potom zaujímavé tvary a obrázky. S ich zadefinovaním sa postupne oboznámime:
Zistite, čo vytvoríme využitím cyklu FOR:
Opäť zistite, čo vytvoríme využitím cyklu FOR:
Zadanie 4
Vytvorte nasledujúce obrazce: u1 - mriežku, u2 - štvorčeky, u3 - slnečné lúče, u4 - reflektory
Všetky obrazce majú byť vytvorené postupne v jednom súbore s označením: priezvisko_zadanie4
Termín odobzdania: 10.11.2010 do 19.00 !
Pole
- skupina premenných (prvkov) rovnakého typu, ktoré môžeme používať ako jeden objekt
- podľa údajov rozlišujeme - celočíselné (modré), reálne (zelené) a reťažcové (žlté) pole
- k jednotlivým premenným pristupujeme pomocou indexov označujúcich poradie danej premennej v poli tzv. indexované premenné: príslušná ikona z premenných ... názov_poľa [index]
- kým začneme pole používať, musíme ho najprv deklarovať - oznamujeme, že sa chystáme používať dané pole a zároveň tiež špecifikujeme veľkosť poľa: príslušná ikona z premenných ... názov_poľa = 10
- s poľom sa veľmi často pracuje prostredníctvom cyklu FOR
Úloha: Vytvorte test na preskúšanie anglických slov :)
Keďže budeme pracovať so slovami, použijeme reťazcové pole, ktoré potrebujeme v programe naplniť:
Práca s poľom v programe:
Usmernenie užívateľa:
Ak toto všetko bude obsahovať Tvoj program, mal by byť funkčný (pozor na sled jednotlivých častí programu)!
Projekt
Cieľom projektu je vytvoriť interaktívny program na testovanie vedomostí žiaka z matematiky a anglického jazyka.
Detaily: - úvodná obrazovka (možnosť výberu testu, údaje o autorovi projektu)
- samotné testy s vyhodnotením (10 príkladov, minimum 10 slov)
- po skončení testu možnosť pokračovať ďalším testom príp. zopakovaním testu "späť" na úvod alebo celkové ukončenie testovania
Pri realizácii projektu využite všetky svoje doterajšie vedomosti a schopnosti, hodnotiť sa bude funkčnosť aj grafická stránka projektu.
Ukážka úvodnej obrazovky - nie je to šablóna, každý uplatní svoj vkus, prekvapte svojou originálnosťou ;)
Ak nedokážete spojiť dielčie programy do projektu, stačí ich nechať samostatne, ale dopracujte ich grafickú stránku :)
Pre najzdatnejších - poorozmýšľajte ako by ste zabezpečili zmenu sledu slovíčok ;)
Termín: 13. 01.2011