OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Nové učivo

Cyklus s pevným počtom opakovaní FOR

- ak vopred vieme koľkokrát sa príkaz/príkazy majú zopakovať

Úloha:

FOR (riadiaca premenná, začiatočná hodnota,  konečná hodnota, krok) {príkaz/príkazy}

 pre              počítadlo                        ZH                               KH               krok         telo cyklu

  • ak KH > ZH potom krok > 0
     
  • ak ZH > KH potom krok < 0
     
  • ak krok nezadáme, automaticky krok = 1
     
  • ak používame literály, syntax sa zjednoduší :)
     

Domáca úloha

Cyklus FOR aplikujte pri týchto úlohách, riešenie neposielajte mailom, sú to typy úloh na skúšanie :)

Úloha:

Zadanie3

Usmernenie:

  • konečnú úpravu programu - formát a sprievodný text doplní každý podľa uváženia
  • hodnotí sa funkčnosť programu aj jeho vizuálna stránka :)
  • termín odovzdania mailom do 2.11.2010 (24:00) s označním priezvisko_zadanie3

Bonusový príklad (môžete získať ďašiu známku)

Všetko z pôvodného zadania, iba sa budú náhodne meniť príklady na súčet alebo násobenie, vyhodnocovať sa bude v bodoch - za správny výsledok súčtu 1 bod, za správny výsledok násobenia 2 body, na obrazovku sa vypíše celkový súčet získaných bodov (program má hodnotiť iba správne výsledky!). Súbor s riešením označte: priezvisko_bonus1

Spracovanie a vyhodnotenie zadania3, bonusového príkladu, ako aj skúšanie na hodine nájdete tu:    zadanie3


Nová aktivácia B3

- platbu za licenciu B3 som už uhradila, máte nastavenú aj novú aktiváciu (licenčné číslo ostalo, iba sa zmenila farba na zelenú na obdobie do 30.09.2011) a preto ho treba znovu aktivovať, najprv skúste online tak, že zadáte licenčné číslo a vyžiadate aktivačný kód, budete však potrebovať svoje UID (nachádza sa v tabuľke hodnotených prác) a heslo (mal by to byť  reťazec vytvorený z 3 a 3 znakov - všeobecný tvar menpri, menilo sa iba Zuzke Slukovej a Matejovi Micikášovi) - rovnako ste to robili aj naposledy, v prípade vypísania nejakého problému - odpíšte si hlásenie na papier a potom to budeme spoločne riešiť :)

Pre istotu vám uvádzam aj číslo licencie: 1-41301S-13169-P4T4

Na hodnotenie prác sa teraz dostanete bez hesla :)


Grafické príkazy

Na niektoré geometrické tvary máme špeciálne príkazy, pomocou ktorých môžeme vytvoriť ľubovoľný obdĺžnik, elipsu, čiaru alebo bod. Ich kombináciou môžeme vytvoriť potom zaujímavé tvary a obrázky. S ich zadefinovaním sa postupne oboznámime:

Zistite, čo vytvoríme využitím cyklu FOR:

Opäť zistite, čo vytvoríme využitím cyklu FOR:

Zadanie 4

Vytvorte nasledujúce obrazce: u1 - mriežku, u2 - štvorčeky, u3 - slnečné lúče, u4 - reflektory

Všetky obrazce majú byť vytvorené postupne v jednom súbore s označením: priezvisko_zadanie4

Termín odobzdania: 10.11.2010 do 19.00 !

 

 

Pole

- skupina premenných (prvkov) rovnakého typu, ktoré môžeme používať ako jeden objekt

- podľa údajov rozlišujeme - celočíselné (modré), reálne (zelené) a reťažcové (žlté) pole

- k jednotlivým premenným pristupujeme pomocou indexov označujúcich poradie danej premennej v poli tzv. indexované premenné: príslušná ikona z premenných ... názov_poľa [index]

- kým začneme pole používať, musíme ho najprv deklarovať - oznamujeme, že sa chystáme používať dané pole a zároveň tiež špecifikujeme veľkosť poľa: príslušná ikona z premenných ... názov_poľa = 10

- s poľom sa veľmi často pracuje prostredníctvom cyklu FOR

Úloha: Vytvorte test na preskúšanie anglických slov :)

Keďže budeme pracovať so slovami, použijeme reťazcové pole, ktoré potrebujeme v programe naplniť:

slovnik

Práca s poľom v programe:

program

Usmernenie užívateľa:

usmernenie

Ak toto všetko bude obsahovať Tvoj program, mal by byť funkčný (pozor na sled jednotlivých častí programu)!

Projekt

Cieľom projektu je vytvoriť interaktívny program na testovanie vedomostí žiaka z matematiky a anglického jazyka.

Detaily: - úvodná obrazovka (možnosť výberu testu, údaje o autorovi projektu)

            - samotné testy s vyhodnotením (10 príkladov, minimum 10 slov)

            - po skončení testu možnosť pokračovať ďalším testom príp. zopakovaním testu "späť" na úvod alebo celkové ukončenie testovania

Pri realizácii projektu využite všetky svoje doterajšie vedomosti a schopnosti, hodnotiť sa bude funkčnosť aj grafická stránka projektu.

Ukážka úvodnej obrazovky - nie je to šablóna, každý uplatní svoj vkus, prekvapte svojou originálnosťou ;)

projekt_uvod

Ak nedokážete spojiť dielčie programy do projektu, stačí ich nechať samostatne, ale dopracujte ich grafickú stránku :)

Pre najzdatnejších - poorozmýšľajte ako by ste zabezpečili zmenu sledu slovíčok ;)

Termín:   13. 01.2011